Huijausviestejä liikkeellä vuokrataloyhtiöiden nimissä

Kohtuuhintaisten vuokra- ja asumisoikeustalojen omistajat - KOVA ry:n tietojen mukaan viikolla 9 on lähetetty useiden eri vuokrataloyhtiöiden nimissä asukkaille huijausviestejä. Viestejä on lähetetty sekä tekstiviesteinä että sähköpostin välityksellä.

Viesteissä väitetään, että asukkaan vuokra on maksamatta, ja pyydetään maksamaan se erikseen ilmoitetulle tilille. Viesteissä myös sanotaan, että ko. vuokrataloyhtiön tilinumero on muuttunut tietojärjestelmän päivityksen vuoksi. Viestit on kirjoitettu hyvällä suomen kielellä, ne eivät sisällä linkkejä, vaan uuden tilinumeron.

JOS SAAT TAI OLET SAANUT tällaisen viestin Lieksan Kiinteistöt Oy:n nimissä, ei näihin viesteihin tule reagoida. Yhtiön tilinumero ei ole muuttunut. Pyydämme ilmoittamaan Lieksan Kiinteistöille, jos olet huijausviestin saanut.

Jos asukas on saanut huijausviestin ja maksanut vuokran väärälle tilille, asukkaan on syytä ole yhteydessä yhtiöön ilmoittaakseen myös mahdollisesta viiveestä vuokranmaksussa. Lisäksi asukkaan tulee olla yhteydessä omaan pankkiinsa palautuspyynnön tekemiseksi. Huijausviestin kohteeksi joutuneen kannattaa myös tehdä asiasta rikosilmoitus.

Yhteyttä voi ottaa sähköpostilla: info@lieksankiinteistot.fi tai puhelimitse p. 040 308 4980.

Lieksan Kiinteistöt Oy on vuokriin liittyvissä muutoksissa asukkaisiin yhteydessä aina kirjeitse, ei koskaan tekstiviesteillä, eikä sähköpostilla.

Lisätietoja:

Anneli Gröhn, isännöitsijä