Tiedote 28.7.2022

Lieksassa Brahea-kampuksen piha-alueella tehty ilkivaltaa pitkin kesää

Tekijät tallentuneet valvontakameroihin

Lieksan kaupungin Brahea-kampuksen pihalla on kesän aikana tehty ilkivaltaa. Pihassa on muun muassa rikottu roskakori, ikkuna ja heitelty viemärin tuuletusputkia alas katolta. Lisäksi piha-alueella on leikitty tulitikuilla, joista vaarallisimpana oli juhannuksen aikaan tapahtuneet tulitikkutouhut koulun katolla. Kampuksen alueella on kattava videovalvonta ja kaikista ilkivallanteoista näkyy tekijät kameroissa, ja Lieksan Kiinteistöt Oy on tehnyt teoista rikosilmoitukset ja poliisi tutkii asiaa.

Viimeisimpänä ilkivallantekona kampuksen pihan soraparkilla yksi henkilöauto on käynyt “revittelemässä” sorapinnalla olevalla parkkialueella useampaan otteeseen. Myös tämän ajoneuvon tiedot on saatu valvontakameroiden materiaalista.

Ilkivalta aiheuttaa tarpeetonta lisätyötä sekä rahanmenoa jälkien korjaamiseen ja uusimiseen, esimerkiksi parkkialue pitää lanata, jotta se on asiallisessa kunnossa koulujen ja töiden alkaessa kampuksella. Kulujen osalta Lieksan Kiinteistöt Oy korvausvaatimuksen ilkivallan tekijöille.

Lisätietoja:

Anssi Puumalainen, huoltotyönjohtaja, sähkötöiden johtaja, Lieksan Kiinteistöt Oy

p. 040 1044 767 / anssi.puumalainen@lieksankiinteistot.fi